Tongan royal family killed in car crash

Teen Charged in Wreck That Killed Tongan Royals:

REDWOOD CITY, California — A teenage driver charged with killing two members of the Tongan royal family and their driver after slamming into their car pleaded not guilty Friday to vehicular manslaughter.

Edith Delgado, 18, of Redwood City, was held in lieu of $3 million (euro2.35 million) bail after her arraignment in San Mateo County Superior Court on manslaughter and speeding charges.

Delgado, who received her driver’s license in February, was charged with killing Prince Tu’ipelehake, 56 and Princess Kaimana, 46, in the Wednesday night crash on Highway 101 in Menlo Park, about 30 miles (50 kilometers) south of San Francisco.

Vinisia Hefa, 36, of East Palo Alto, who was driving the red Ford Explorer carrying the prince and princess, also was killed, authorities said.

“This collision is extremely tragic,” said Deputy District Attorney Karen Guidotti. “There was a loss of three innocent lives. They were just driving down the freeway minding their own business.”

Defense attorney Randy Moore described Delgado as a hardworking honors student and bank teller who was not necessarily culpable for the accident.

“My client is very sorry she was involved in this. It remains to be determined whether she bears any criminal responsibility for what took place,” Moore said. “Nobody has proven anything. There has only been accusations.”

If convicted of the three manslaughter counts, Delgado faces up to eight years in prison, a prosecutor said.

Delgado was driving her Ford Mustang as fast as 100 mph (160 kph) while racing another vehicle when she crashed into the driver’s side of Hefa’s car, causing it to swerve across several lanes before rolling on its roof, said California Highway Patrol Officer Ricky Franklin.

Delgado was not injured in the crash.

Thanks to Angie we have Edith Delgado’s MySpace.

My thoughts and prayers are with the Tongan royal family at this time and also with the Delgados.

15 Comments

  1. CATCH THE NIGGERS IN THE BLACK ESCALADE BEFORE CHARGING EDITH,THEY WERE EQUALY RESPONSIBLE FOR THIS TRAGEDY!!!!!!!!!!!!!

    Like

  2. I always amazes me how greasy lawyers try and find a way of getting GUILTY people out of situations that they know their clients are guilty of. I hope this 18 year old cunt rots in jail for what she did… nobody is about the law!!! She deserves 25 to life as she should be made an example of for all this other spoiled brat bastards that think mommy and daddy’s money can get them out.

    But, knowing Cali’s track record, she’ll get off. They have a dumb fuckin’ ‘roid head for a Governor who couldn’t speak proper English until 5 years ago running the state.

    Edith, I hope you rot in hell and that you get your ass stomped DAILY while serving your sentence… 😀

    Like

  3. I’ve read all these comments. you know what I gotta say??? If a tongan was in this situation fuck it’d be the cops fault the system and everybody else except yours. You know what I gotta say to you tongan mu-fucka’s?? You just like everybody else who the fuck are you to pass judgement you fuckers are just as grimey as anybody else…….think we don’t know about them foo’s on fifth. I can name drop. shut-up.

    Like

  4. I think Edith Delgato should get the maximum that the law can give her and then some. 8 years for 3 innocent victims hardly seems justified. That lil’ trick shouldnt have been trying to race and show off if she cant handle the steering wheel. Now she done killed 3 people who were just trying to go home. I dont feel the least bit sorry for Edith Delgato and what she is going through because she put herself in that position. And for ya who’s trying to turn this into a racial type of thing…. DONT GET UR PANITES IN A BUNCH because this aint no rodney king situation…. This is a lil’ girl who was driving wrecklessly and killed (even if it wasnt intentional) 3 people in an instant. Atleast her family can still see her physically even if she does go to jail. Those 3 people are gone and cannot be with their loved ones anymore.

    Oh and Sin-Sin…..

    What does 5th Avenue have to do with anything????? YOU ARE SUCH A MORON!

    Like

  5. HELL I’D PUT UP THE 3 MILL IF SHE’D LET ME USE HER AND ABUSE HER FOR ABOUT 6 MONTH’S!!!!!!!!!!
    HEY EDITH WANNA DO SOME PORN!!!!!!!!!!

    Like

  6. For that Delgado broad to get off easy with a mere 8 years is a joke! She deserves at lease 25 years or more! MANSLAUGHTER MY ASS! She needs to get 3 counts of MURDER! Now I’m not tongan, but I can sypathize with/for them.They were 3 innocent people (royalties at that) who were about something. Not just another joe schmoe kind of thing, but political activists who were trying to make a difference in this world, and this little girl goes and smacks her damn car into them AND THEN got the nerves to ask the judge to LOWER her bail??? ARE YOU FUCKIN KIDDING ME?! Her dumb ass lawyer and parents actually thought that was gonna fly?
    How much more stupidity and ignorance will her parents show?
    The blame lies solely on that stupid ass girl. It was HER choice to race the other car. If she knew that she wasn’t able to control her car at 100mph, then WHY do it? Because she’s an ignorant dumb ass little girl who thought she was hot shit in her sorry ass FORD! YOU SHOULD LEAVE RACING TO THE REAL RACERS BITCH!
    and for SIN-SIN what’s with all the “muh-fucka’s” and “them foo’s on fifth” comments? You sound like YOU GOT YOUR ASS SMASHED ON by some TONGANS?! It’s okay, I understand, you wouldn’t want to say it to their face and get stomped on again. The whole “INTERNET INTIMIDATION” thing works too! p

    And lastly, my condolences goes out the the family of the prince and princess, their driver, and the people of tonga…….

    MAY THEY REST IN HEAVEN, AND REST IN LOVE!

    Like

  7. For that Delgado broad to get off easy with a mere 8 years is a joke! She deserves at lease 25 years or more! MANSLAUGHTER MY ASS! She needs to get 3 counts of MURDER! Now I’m not tongan, but I can sypathize with/for them.They were 3 innocent people (royalties at that) who were about something. Not just another joe schmoe kind of thing, but political activists who were trying to make a difference in this world, and this little girl goes and smacks her damn car into them AND THEN got the nerves to ask the judge to LOWER her bail??? ARE YOU FUCKIN KIDDING ME?! Her dumb ass lawyer and parents actually thought that was gonna fly?
    How much more stupidity and ignorance will her parents show?
    The blame lies solely on that stupid ass girl. It was HER choice to race the other car. If she knew that she wasn’t able to control her car at 100mph, then WHY do it? Because she’s an ignorant dumb ass little girl who thought she was hot shit in her sorry ass FORD! YOU SHOULD LEAVE RACING TO THE REAL RACERS BITCH!
    and for SIN-SIN what’s with all the “muh-fucka’s” and “them foo’s on fifth” comments? You sound like YOU GOT YOUR ASS SMASHED ON by some TONGANS?! It’s okay, I understand, you wouldn’t want to say it to their face and get stomped on again. The whole “INTERNET INTIMIDATION” thing works too! p

    And lastly, my condolences goes out the the family of the prince and princess, their driver, and the people of tonga…….

    MAY THEY REST IN HEAVEN, AND REST IN LOVE!

    Like

  8. hey u mother fucker,,,don’t try look down for Tongan u bitch….u think if this gonna happen to ur fucken mum and dad and what gonna comes up with ur fucken mind bitch???if u do look down to Tongan then go ahead tell and show it to Tongans out there stay close to ur fucken house or those gonna kick ur ass and feed with dogs…..ok,,,u better think then leave ur comments on board bitch…… -)

    Like

  9. you mother fuckers need to quite talking shit becuase you don’t know if she was racing thats what the police says let them precent the evidence they have then start talking bul shit about htis girl you don’t know anything about her what the fuck do you now ass holes

    Like

  10. why don’t you just go fuck your self ass hole what the fuck does this have to do with anything

    Like

  11. Just to let everyone know the Petition for writ of habeas corpus was granted on septmeber 8, 2006 for motion to reduce bail by the Court of Appeal opf the State of California First Applellant District on the Edith Delgado’s case.

    Like

  12. YOU GUYS ARE ALL IGNORANT.. GROW UP. AND YES SHE WIL BE SET FREE IN 8 YEARS OR LESS

    Like

  13. LOL he must of been violated by sum tongans on fith st. LOL what a baby.

    this has nothing to do with being tongan, white or black or whatever. It has to do with doing the right thing. If she would have killed white people Im sure you white people would be angry, or if the roles where reversed.

    Anyone in Delgados position, being white black samoan tongan mexica, You and your family would be doing exactly what she and her family and shall I say (fag ass lawyer) would be doing to keep her away from jail. This is not a race thing. So think before you speak “Sin-Sin” because your just showing us how much you fucking know. Just cuzz you got beef with tongans is something you gonna have to deal with yourself. Oh, and if you got something to say , why dont you hit the block where all the TONGANS hang out and say that shit you spit!!!
    ya, better safe on the computer LOL. hahaha

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.